19.06.2021 tarihinden itibaren 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 110 İtfaiye,
177 Orman, 122 AFAD gibi acil çağrı hizmetleri tek bir numara ve tek bir merkez altında birleşerek acil
çağrılar "Tek Numara 112 Acil Çağrı" hattı üzerinden karşılanmaya başlamış olup, 112 Acil Çağrı Merkezine
gelen çağrıların %72'sinin gereksiz ve asılsız çağrılar olduğu anlaşılmıştır.
Bu bağlamda, Acil durumlarda Tek Numara 112 Acil Çağrı hattının bilinirliğini ve farkındalığını
arttırmak, 112 hattını gereksiz ve asılsız çağrılarla meşgul etmenin, acil yardıma ihtiyacı olan
vatandaşlarımızın 112'ye ulaşmalarının engellendiğinin hatırlatılması ile sosyal duyarlılığın arttırılması
amacıyla, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hangi durumlarda aranılması ve gereksiz yere aranılmaması hususunda vatandaşlarımızın duyarlı olması gerekmektedir.